Naučite svirati jazz uz besplatne lekcije bubnjeva

Bubnjevi se smatraju jednim od najprikladnijih instrumenata za učenje sviranja jazza, upravo zato što ritam u jazzu stvara glavni osjećaj propulzivnog pokretanja cijelog djela. Groove koji se stvara u interakciji između muzičara vidljiv je prije svega u trenucima tjelesne reakcije koju muzika podstiče, kao što je tapkanje nogom ili kimanje glavom.

Ritam je najosnovniji sloj u strukturi muzičkog djela, a ritmovi jazza mogu se kretati od jednostavnih do ekstremno složenih. No, čak i ispod najsloženijih ritmova, koje mogu izvoditi svi muzičari u jazz sastavu, leži osnovno pulsiranje (ritam udaraca), čija brzina odgovara tempu tog djela. U jazzu, tempo ili brzina pulsiranja kreće se od jako sporog (balade) do izuzetno brzog.

Naglašavanje obično nenaglašenih otkucaja ritma nazivamo sinkopiranjem, a takvo “obratno” naglašavanje stvara osjećaj swinga, tj. poseban obrazac i način sviranja nota, koji pridonosi živahnosti jazz djela.Slušanje i uživanje u jazzu, jedna je od aktivnosti koja doista jako opušta. Neke opušta i King Neptunes, a neke sviranje ili slušanje ove divne glazbe. Biti dio jazz benda, te naučiti svirati bubnjeve, ipak je divno životno iskustvo. A da ne pričamo o gentlemanskim manirima zbog kojih će vas primjetiti i dame u gledalištu. Jazz je jedna od najuzbudljivijih, a opet totalno kul, muzičkih vrsta koje postoje.

Osnovni obrazac jazz bubjazz drummingnjanja je temelj za većinu jazz ritmova. Za sviranje osnovnog obrasca potrebna je poprilična količina samostalnosti, stoga vam savjetujemo da pristupite njegovom učenju u postupnim koracima, koji pojednostavljuju sam proces učenja:

– Prva se vježba zasniva na osjećaju za tri osminke – dok desna ruka udara činele, lijeva noga udara hi-hat pedalu;

– U drugoj vježbi uključuje se lijeva ruka na malom bubnju pri drugom i četvrtom udarcu;

– Treća vježba uključuje i bas-bubanj pri prvom i trećem udarcu;

– U četvrtoj vježbi, bas-bubanj se udara prilikom sva četiri udarca, što počinje pridonositi samostalnosti i kontroli (moguće je prelaziti s četvrte natrag na treću vježbu radi više raznolikosti);

– Peta vježba zadržava nepromijenjenu osnovicu na hi-hata, malog bubnja i činela, no udaramo bas-bubanj na prvom i trećem “let” brojanju osminki;

– Šesta i posljednja vježba uključuje dodatne udarce po činelama, i nekoliko promjena u obrascu bas-bubnja.

Jednom kad u potpunosti savladate osnovni obrazac jazz bubnja, možete prijeći na složenije lekcije jazz ritmova bubnjeva, koje možete koristiti pri sviranju jazz muzike.