Kako da klasični pijanist nauči svirati jazz

Prelazak sa klasične glazbe na jazz može biti zahtjevan i za slušatelje, a pogotovo za muzičare, koji ne znaju kako prilagoditi ovom drugačijem muzičkom stilu svoj trening, How to learn to play classical piano jazzzasnovan na klasičnoj glazbi.

Postoje neke neizbježne razlike u načinu učenja različitih muzičkih tehnika, koje smo saželi u slijedeće savjete:

1. Slušanje i zapažanje

Većina stilskih elemenata jazza ne može se zabilježiti s preciznošću, dok se u klasičnoj muzici gotovo sva muzika obavezno mora zabilježiti. Klasični muzičari mogu za početak koristiti notne i akordne zapise, ali u konačnici najviše koristi za sviranje jazza imat će od – slušanja.

Slušanje vrsnih jazz djela i njihovo analitičko razumijevanje pokazalo se puno korisnijim za učenje stila od bilo kakvog učenja kroz notne zapise, te se nove spoznaje mogu lakše primijeniti na vlastitu odsviranu muziku.

Možete pokušati zapisati neke od koncepata koje čujete na snimkama, po mogućnosti slušajući jazz melodiju ili progresiju akorda koji su vam poznati, te primjećujući tonove i ritmove onoga što slušate.

Jedna od najprikladnijih solo dionica za prvo zapisivanje mogao bi biti solo Milesa Davisa u pjesmi “So What”.

2. Teoretski pojmovi

Najbolji dio kod sviranja jazza jest improvizaciranje melodije i građenje vlastitih aranžmana, za što je neophodno potrebno potpuno poznavanje harmonije i teorije jazza. Klasični muzičar bi se trebao blisko upoznati sa progresijom akorda, koja bi mu mogla koristiti i kod sviranja klasične muzike, ali ne toliko koliko kod jazza, gdje odgovornost biranja nota leži na samim jazz muzičarima.

3. Rječnik jazza

Učenje jazza ponekad nalikuje na učenje novog jezika – kako bismo mogli “govoriti jezik”, tj. samouvjereno svirati jazz melodije, potrebno je poznavati “gramatiku” jazz jezika.

Klasičnom muzičaru savjetujemo savladavanje tipičnih jazz obrazaca (npr. progresiju akorda II-V-I i logiku prema kojoj se grade), koji su ekvivalenti riječi i rečenica novog jezika.

4. Sviranje

Vježbanje tehnike i muzičke vježbe svakako imaju svoju svrhu, ali lako je zaboraviti da su te vježbe samo sredstva kojima želimo postići cilj – sviranje stvarnog jazz repertoara, melodija, standarda i pjesmi. Sva teorija jazza koju poznajemo služi nam u konačnici kako bi bila primijenjena na jazz repertoar.