7 tajni jazz gitare

Iako ne postoji prečica za brže učenje sviranja jazz gitare, nudimo vam 7 malih tajni koje bi vam mogle pomoći prilikom sviranja:

1. Poznavanje muzike i basa

Jedna od najvrijednijih sposobnosti u jazzu jest savršeno poznavanje melodije i nota bassa, koji daju osnovicu za mijenjanje akorda. Na taj način jazz gitarist može u svakom trenutku znati gdje je osnovica akorda i čuti akord u odnosu na melodiju.

2. Prilagodite akorde

Ukoliko savršeno dobro poznaju osnovnu melodiju, jazz gitaristi mogu prilagoditi svoje akorde situaciji u kojoj sviraju: kad su prisutni ostali instrumenti, jazz gitarist može svirati samo akorde s tri note, dok u trenucima kada svira sam može dodati note basa kako bi imao puniji zvuk.

3. Dvije note

Kada jazz gitarist svira uTwo notes pratnji ostalih gitarista ili vokalista, ponekad je korisno zaboraviti da gitara ima 6 žica, te svirati samo na dvije žice (trećoj i četvrtoj). Na taj način nikada ne ulazi u tonalno područje basista, niti smeta melodiji pjevača.

4. Nokti

Jazz gitaristi se obično dijele na one koji koriste nokte za sviranje, te na one koji sviraju vrhovima prstiju. Korištenje noktiju čini razliku u volumenu i kvaliteti zvuka kojeg žice proizvode.

5. Štedljivost

Jedan od najboljih i najjednostavnijih ideja za sve jazz gitariste jest ekonomizacija pokreta. Naime, jazz gitarist bi se trebao vježbati da pomiče prste što je manje moguće po žicama, i da primjenjuje taj princip za sve melodije i ljestvice, kako bi razvio tehniku korištenja pojedinačnih prstiju i smanjio napor.

6. Zajednica

Jazz gitaristi bi trebali svirati što je više moguće u prisutnosti drugih ljudi. Vježbanje u samoći je neophodno i svrsishodno, ali prisutnost drugih ljudi mijenja koncentraciju i omogućava jazz gitaristu da na novi način zapamti melodiju koju svira. Jazz je društveni oblik umjetnosti, a za razumijevanje dinamika jazza, jazz gitaristu su potrebi i drugi muzičari, s kojima može komunicirati improvizacijom.

7. Jezik jazza

Učenje gitare jest kao učenje novog jezika – gitaristi jazza bi trebali najprije govoriti u rečenicama i frazama, a tek onda razmišljati o pravilima koje se primjenjuju na njihov jazz jezik.